رفتن به محتوای اصلی
۱۱ آبان, ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷

استدلال اکثریت اعضای شورای شهر قم برای مخالفت با تحقیق و تفحص / ایجاد خلل در راه اندازی متروی قم خسارت بزرگی است 

مطلب بدون عنوان 2826
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: ایجاد حاشیه برای پروژه مترو در زمان حساس کنونی میتواند مانع از تامین واگن و انجام تست گرم و به دنبال آن راه اندازی فاز یک خط A شود. 
بستر نظارتی برای شورای اسلامی شهر درهمه زیر مجموعه شهرداری درهر زمانی فراهم بوده و دراین راستا انجام وظایف به قوت وبه نحوه تمام و کمال ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهرنیوز، مجید اخوان در گفت و گویی با اشاره به فرایند بررسی درخواست تحقیق و تفحص برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم از سازمان قطار شهری اظهار کرد: درخواست تحقیق و تفحص در اوایل شهریورماه از جانب 5 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر قم به هیئت رئیسه واصل شد که بلافاصله به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.  

وی ادامه داد: در این مدت فرایند قانونی کار در کمیسیون تخصصی با مکاتبات با شهرداری قم و گرفتن اطلاعات لازم طی شد.  

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در نهایت جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با حضور شهردار با همین موضوع برگزار و به سوالات و ابهامات درباره پروژه متروی قم پاسخ داده شد.  

وی ادامه داد: تا اینجا مرحله نخست تحقیق و تفحص به پایان رسید و مرحله دوم با نفر چهار نفر از اعضای کمیسیون عمران آغاز شد. سه نفر از اعضای کمیسیون عمران هم با توجه به مستندات و پاسخ آقای شهرداری، انجام مرحله دوم تحقیق و تفحص را ضروری تشخیص ندادند.  

اخوان گفت: یکی از استدلال های این سه نفر انجام بازرسی به مدت هشت ماه از سازمان قطار شهری قم توسط تیم تخصصی بازرسی استان بود که منجر به گزارش مبسوطی شده که منبع خوبی برای بررسی مسائل متروی قم و به نوعی خود یک تحقیق و تفحص است.  

وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر مسائل متروی قم به همبستگی نیاز دارد افزود: ایجاد حاشیه در زمان حساس کنونی می‌تواند مانع از تامین واگن و انجام تست گرم مترو و به دنبال آن راه اندازی فاز یک خط A شود و همین موضوع استدلال مخالفان تحقیق و تفحص در شورای اسلامی شهر قم بود.  

این عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: ضمن این که بستر نظارتی برای شورای اسلامی شهر درهمه زیر مجموعه شهرداری درهر زمانی فراهم بوده و دراین راستا انجام وظایف به قوت وبه نحوه تمام و کمال ادامه خواهد داشت.


منبع مطلب: خبرگزاری فارس
https://qom.ir/MlPlI